قرص خواب آور بسیار قوی بدون نسخه

قرص خواب آور بسیار قوی بدون نسخه

قرص خواب آور بسیار قوی بدون نسخه

تعداد بالایی از کسانی که به دلایل مختلف، از اختلال در چرخه خواب رنج می برند، جهت درمان این اختلال در هنگام خواب و استراحت خود، قرص‌های خواب آور مصرف می کنند. قرص‌های خواب آور، آرام بخش یا خواب آور می باشند و در اشکال مختلف قابل تهیه می باشند. دسترسی به این قرص ها برای افراد هم با نسخه و تجویز پزشک ممکن است و هم اینکه بدون نسخه هم دسترسی به آنها در داروخانه ها آسان می باشد. ما در این مقاله قصد داریم که قرص خواب آور قوی بدون نسخه را برای شما معرفی کنیم.

می دانید که انجام ورزش و پرهیز از مصرف الکل و نیکوتین، می‌تواند سبب بهبود یافتن چرخه خواب فرد شود، و در نهایت مانع بروز بی‌خوابی گردد. در تعریف بی‌خوابی باید گفت که فرد از مشکل در خوابیدن رنج می برد، و به اینصورت که افراد مبتلا به بی خوابی یا خیلی زود از خواب بیدار شوند و یا اینکه در هنگامی که تصمیم به خواب می گیرند، خیلی دیر خوابشان می برد. اگر با مشکل بی‌خوابی مواجه هستید،؛ قرص‌های خواب آورقوی بدون نسخه به طور کوتاه مدت این توانایی را دارند تا مشکل شما را از بین ببرند.

گفتنی می باشد که باید از مصرف طولانی مدت قرص‌های خواب آور به طور جدی خودداری نمایید؛ چون ممکن است مصرف همین قرص های خواب آور، سبب تشدید مشکل بی‌خوابی شما شود. قرص‌های خواب آور در دو صورت بدون نسخه ( OTC) و داروهای تجویزی در بازار داروها موجود می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت برخورداری از مشکل بی‌خوابی مداوم، حتما به پزشک متخصص در این زمینه رجوع کنید، و جویای بهترین روش درمان تحت نظر پزشک باشید.

 

رایج ترین قرص‌های خواب آور

در مورد قرص های خواب آور باید بگوییم که برخی از آنها، فقط با نسخه پزشک باید مورد مصرف قرار بگیرند، که به عنوان نمونه داروی خواب آور هیپنوتیزم در این دسته قرار دارد. دوکسپین، راملتئون، راملتئون، زولپیدم، اسزوپیکولن، را می توان به عنوان رایج‌ترین قرص‌های خواب آور نام برد. در نظر داشته باشید که پزشکان معمولاً برای بی‌خوابی‌های ماندگار و آزار دهنده، نسخه قرص خواب را تجویز می‌کنند، زیرا این داروها دارای عوارض جانبی در فرد می باشند، و در هر حالتی مفید استفاده نیستند.

 

قرص خواب بدون نسخه آنتی هیستامین چیست؟

بعضی از قرص‌های آنتی هیستامین که بدون نسخه وجود دارند، جهت درمان آلرژی مصرف می شو.ند؛ سبب خواب آلودگی نیز می شوند. البته این را هم بدانید که تمام آنتی هیستامین‌ها دارای این اثر نمی باشند. گاهی برخی افراد از آنتی هیستامین نسل اول یا داروهای آرام بخش جهت بهبود چرخه خواب خود و همچنین رفع اضطراب استفاده می نمایند. آنتی هیستامین نسل دوم دارای احتمال خواب آوری کمتری می باشد و در درمان طولانی مدت آلرژی مورد مصرف است.

در صورت مراجعه فرد دارای اختلال خواب به پزشک، این احتمال می رود که پزشک آنتی هیستامین آرام بخش را مورد تجویز قرار دهد، اما این تجویز تنها به عنوان یک داروی موقتی می باشد، آنتی هیستامین آرام بخش اعتیاد آور نمی باشد، ولی به حالتی است که بدن بیمار به سرعت به آن عادت می کند و تأثیر گذاری این دارو در بدن او به مرور کمتر می گردد.

 

ریشه والرین چیست؟

در طبیعت گیاهی با نام والرین موجود می باشد که مردم از زمان یونان باستان و روم، از خواص دارویی در ریشه آن جهت در مان بهره می بردند. ریشه والرین هم یک ماده رایج در مکمل‌های گیاهی است، که افراد جهت آرامش، بهبود خواب و همچنین کاهش اضطراب از آن استفاده می‌کنند. مکمل‌ها در شکل‌های متعددی مثل چای، مایعات و کپسول در دسترس هستند.مطالعات بالینی بیانگر این مطلب است که ریشه والرین می تواند سبب بهبود کیفیت خواب شود. البته این را هم بدانید که هنوز مدرک کافی برای اثبات اینکه این دارو یک کمک خواب مؤثر می باشد، در دست نیست. ریشه والرین تحت عنوان قرص خواب قوی بدون نسخه، در فروشگاه‌های مواد غذایی سالم، فروشگاه‌های آنلاین و داروخانه‌ها قابل دسترسی می باشد.

 

بهترین قرص خواب آور بدون نسخه

ملاتونین، هورمونی می باشد مغز زمانی آن را تولید می کند که اطراف فرد تاریک می گردد، مغز با تولید این هورمون سبب تنظیم چرخه خواب و بیداری در بدن می شود. خوب است بدانید که در موقع تابش نور، مغز میزان ملاتونین کمتر و در تاریکی میزان بیشتری را از ملاتونین را تولید می‌کند. در مورد ترشح هورمون ملاتونین باید بگوییم که سن افراد هم دخیل است، و هرچه فرد پیرتر باشد، میزان کمتری از این هورمون توسط مغز او تولید می شود.

اگر بخواهیم بهترین قرص خواب آور قوی بدون نسخه را معرفی کنیم، باید از ملاتونین نام ببریم. دوزهایی که از آن قابل دسترس می باشد، ۱ تا ۵ میلی گرم است، و در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین عرضه می شود. فردی که دچار اختلال خواب می باشد می تواند در هنگام خواب، قرص ملاتونین را مصرف کند. در مورد این قرص بگوییم که اگرچه رفع بی‌خوابی را برای فرد حاصل می کند، اما تا به الان شواهد و مطالعات محدودی مبنی بر درمان کلی خواب با این قرص موجود نیست. قابل ذکر است که ملاتونین در اکثر داروهای خواب موجود است، و برای افرادی که چرخه خواب آنها با اختلال مواجه است، مورد استفاده می باشد. ماده ملاتونین می‌تواند بهترین تأثیر را در جهت رفع

بی خوابی داشته باشد. اخیرا در بازار آرام‌بخش‌هایی به شکل نوشیدنی و تنقلات که حاوی ماده ملاتونین می باشند، عرضه گردیده است. اما پزشکان از تاثیرگذاری این محصولات مطمئن نمی باشند.
چه زمانی استفاده از ملاتونین توصیه می گردد اگر بخواهیم بهترین زمان جهت مصرف قرص خواب آور قوی بدون نسخه ملاتونین را بیان کنیم، باید بگوییم که تشخیص بهترین زمان مصرف آن بستگی به ماهیت مشکل خواب در هر فرد دارد. توجه داشته باشید قرص خواب آور، باید دقیقا قبل یا هنگام خواب مورد مصرف قرار بگیرد.

 

عوارض جانبی قرص‌های خواب آور قوی بدون نسخه

همانطور که گفتیم قرص‌های خواب آور دارای عوارضی هم می باشند، مثلا آنتی هیستامین‌ها و هیپنوتیزم‌ها سبب می شوند تا افرادی که از آنها استفاده کرده اند، در طول روز احساس خستگی و خواب آلودگی سراغشان بیاید، و یا اینکه افراد مسن‌تر با مصرف آنها ممکن است دچار مشکلات حافظه شوند، در ضمن در صورت استفاده از بعضی قرص‌های خواب آور، سبب ایجاد مشکل در خوابیدن بدون آنها می گردد. این را هم بگوییم که با استفاده از این قرص‌ها احتمال اینکه فرد را دچار اختلال در تعادل شود هم وجود دارد.

 

نتیجه گیری

قرص خواب آور قوی بدون نسخه ، به افراد کمک می نماید تا به طور خوب و کافی استراحت کنند، اما این را بدانید که اکثر این قرص‌ها جهت مصرف کوتاه مدت مورد توصیه می باشند. برای معرفی قرص‌های خواب آور قوی بدون نسخه می‌توان، قرص‌هایی که حاوی آنتی هیستامین یا ملاتونین می‌باشند را نام برد. با مراجعه به پزشک از بهترین نوع قرصی که می تواند به شما کمک کند آگاه می شوید، زیرا علت بی‌خوابی و الگوهای خواب در هر یک از افراد متفاوت می باشد، لذا طبیعتا برای همه نمی توان یک نسخه را اجرا کرد. این را بدانید که گاهی خطرات و عوارض قرص‌های خواب آور از مزایای آن بیشتر می باشد، و معمولا پزشکان آنها را فقط برای افرادی که اختلال شدیدی در خواب دارند، تجویز می کنند.

 

مقالان بیشتر :

از عوارض قرص خواب آگاه باشید!

آیا درمان قطعی بی خوابی وجود دارد؟

رابطه داروی ضد استرس و بی خوابی