خواب راحت با همسر؛ زن و شوهر چگونه کنار هم بخوابند

خواب راحت با همسر؛ زن و شوهر چگونه کنار هم بخوابند

برای برخی افراد، خوابیدن با شریک زندگی، احساس گرما، آرامش و امنیت دارد اما برای دیگران، این تجربه خوشایند نیست.

بر اساس نظرسنجی Better Sleep Council، بیست و شش درصد  افراد می گویند که به تنهایی بهتر می خوابند. اگر برایتان سخت است که بتوانید شبانه کنار هم بخوابید یا به خروپف دیگری گوش دهید یا فقط بدن دیگری را در حریم شخصی خود احساس کنید، به ما اجازه دهید با چند نکته ساده و بهبود وضعیت‌های خواب زن و شوهری به شما کمک کنیم.

چگونه به راحتی با شریک زندگیتان به خواب بروید؟

برخی از این توصیه‌ها ممکن است برای شما مناسب نباشند، با خیال راحت آن‌هایی را انتخاب کنید که برای شما و شریک زندگی‌تان بهترین راهکار هستند.

قبل از خواب، نه در حین خواب، یکدیگر را نوازش کنید.

لمس فیزیکی باعث ترشح اکسی توسین، به اصطلاح هورمون عشق می شود. تحقیقات نشان داده است که این هورمون افراد را از نظر احساسی برمی انگیزد. سعی کنید هر شب در حالی که در رختخواب خوابتان می آید، یکدیگر را در آغوش بگیرید. سپس برای خوابیدن از هم جدا شوید.

پوزیشن های مختلف را امتحان کنید

از بین آنها حالتی را که برای شما و همسرتان راحتر هست را انتخاب کنید.

در مطالعه‌ای که روی وضعیت خواب زوج‌ها انجام شد، محققان دریافتند که در بین افرادی که حدود یک اینچ از یکدیگر می‌خوابیدند، ۸۶ درصد رضایت از رابطه را گزارش کردند.

تنها 66 درصد از زوج هایی که 30 اینچ یا بیشتر از هم فاصله داشتند، در روابط خود خوشحال بودند. اگر تماس فیزیکی واقعی با کسی خواب شما را مختل می کند، سعی کنید بدون دست زدن در نزدیکی او بخوابید.

به موسیقی آرام بخش گوش کنید

یک راه حل دیگر می تواند امتحان یک آهنگ صوتی باشد که به شما کمک می کند به خواب بروید. می‌توانید با Sleep Moves for couple by Relax Melodies شروع کنید، یک تمرین  که به‌ طور خاص برای زوج‌ها برای آرامش و به خواب رفتن در دسترس قرار گرفته است. استفاده از استراتژی هایی مانند این، هر دوی شما را برای خواب بهتر در شب آماده می کند.

خواب راحت با همسر؛ زن و شوهر چگونه کنار هم بخوابند

در صورت لزوم در زمان های مختلف به رختخواب بروید

برخی افراد نسبت به دیگران به زمان بیشتری برای به خواب رفتن نیاز دارند. اگر چرخش همسرتان خواب شما را خراب می کند، زمان های مختلف خواب ممکن است راه حل باشد. به گفته متخصصان، 30 دقیقه میانگین زمانی است که برای خوابیدن فرد طول می کشد.

زمان بیشتری برای به خواب رفتن می تواند به این معنی باشد که شما در حال مبارزه با ساعت داخلی بدن خود هستید. سعی کنید دیرتر به خواب بروید، البته ساکت و مراقب باشید تا خواب شریک خود را مختل نکنید.

خواب راحت با همسر؛ زن و شوهر چگونه کنار هم بخوابند

مراقب هر گونه مسائل پزشکی باشید

شریک زندگی که خروپف می کند می تواند خواب را برای دیگری مشکل کند. اگر یکی از شما خروپف می کند  برای تشخیص به پزشک متخصص خواب مراجعه کنید.

ممکن است آپنه خواب داشته باشید یا ممکن است برای اصلاح مشکل تنفسی به یک دیوایس دهانی ساده نیاز داشته باشید. چندین مشکل سلامتی که اغلب جزئی هستند، می تواند باعث خروپف شود، بنابراین آن را بررسی کنید.

کلام آخر

همه باید از خوابیدن با همسر خود لذت ببرند. اگر نمی توانید، امید خود را از دست ندهید. تغییرات آسان می تواند شب های شما را متحول کند و شما را به هم نزدیک تر کنند!

اگر مشکلات خواب کیفیت زندگی شما را کم کرده است و آشفتگی های شما را زیاد کرده دیگر نگران نباشید ما در کنار شما هستیم. در مرکز خواب اورا اسلیپ همراه با دکتر فریبا معینی پور یکی از بهترین پزشکان متخصص اختلالات خواب در ایران اماده حل مشکلات خواب شما هستیم. بیشتر مراجعان ما نگران درمان های نادرست و دردناک هستند اما در مرکز ما درمان آپنه خواب و درمان خروپف با روش های جدید و بدون درد و با استفاده از دیوایس دهانی انجام می شود.

برای دریافت نوبت و مشاوره تلفنی با ما تماس بگیرید

منبع : bettersleep

بیشتر بخوانید :

تاثیر خروپف و درمان آن در زندگی مشترک

علت آشفتگی در خواب چیست