چگونه به پشت بخوابیم؛ 5 راهکار عالی و آسان

چگونه به پشت بخوابیم

تلاش کنید که به پشت بخوابید واقعا ارزشش را دارد. اما آیا خوابیدن به پشت بهترین حالت خوابیدن است پاسخ این سوال تا حد زیادی به شرایط شما بستگی دارد. به عنوان مثال:

اگر باردار هستید، خوابیدن به پشت ممکن است باعث فشار و ناراحتی بیشتر بر روی شکم شما شود. یا اگر آپنه خواب و کمردرد دارید، این وضعیت ممکن است یکی از مواردی باشد که بخواهید کاملاً از آن اجتناب کنید .

اما قبل از اینکه به طور کامل دست از تلاش برای به پشت خوابیدن بردارید، همه چیز یا هر چیز کوچکی را که ممکن است مانع دستیابی به این امر باشد را در نظر بگیرید. در ادامه راهکارهایی برای خوابیدن به پشت ارائه می کنیم که ممکن است کمک کننده باشد.

به هر حال، خوابیدن به پشت فواید زیادی دارد که ارزش آموزش را دارد، زیرا:

  • ستون فقرات شما را در یک راستا نگه می دارد
  • سردرد تنشی را کاهش می دهد
  • با کاهش فشار به شرایط مزمن کمک می کند
  • تجمع سینوس ها را تسکین می دهد
  • از ایجاد چین و چروک در صورت جلوگیری می کند

پنج راهکار برای به پشت خوابیدن

چگونه به پشت بخوابیم

1. از تشک مناسب استفاده کنید

نقل قول از یک دکتر خواب:

“بدترین خواب عمرم را هنگام دیدار برادرم در روز شکرگزاری داشتم. او تخت نرمش را به من داد، که انتظار دارید آرامش بخش بوده باشد با این تفاوت که باسنم مثل سنگی بود که در برکه فرو می رفت.

هر روز صبح با درد و خستگی از خواب بیدار می شدم زیرا عضلات کمر و ساق پایم برای شناور ماندن روی تخت منقبض می شدند.

تا به امروز، ترجیح می‌دهم روی زمین بخوابم – اما در حالت ایده‌آل، روی یک سطح فشرده می‌خوابم .”

2. به تکیه گاه مناسب برای گردن خود توجه کنید

یک بالش خوب برای به پشت خوابیدن مهم است. اگر سرتان را بیش از حد بالا بیاورد ممکن است تلاش شما را بدتر کند. به جای خرید بالش نامناسب می توانید از یک حوله استفاده کنید.

نقل قول از یک دکتر خواب:

“در دانشگاه، نمی‌توانستم خواب درستی داشته باشم زیرا تشک ها از وضعیت ایده آلی برخوردار نبودند – اما همچنان می‌توانستم ارتفاع و تکیه‌گاه گردنم را بدون بالش تنظیم کنم. به مدت سه سال، با حوله‌ای در زیر گردنم می‌خوابیدم که با تشک‌های بی‌فایده مبارزه می‌کرد و بدنم را بدون کشش بیش از حد در یک راستا نگه می‌داشت. این ترفند به سردردهای صبحگاهی من کمک کرد و گونه هایم را صبح ها بدون چین و چروک گذاشت، همه اینها با هزینه 0 دلار.”

چگونه به پشت بخوابیم

3. یک بالش برای زیر زانو یا کمر خود تهیه کنید

اگر این مراحل جواب نداده اند و گزینه های مناسبی برای تشک مد نظرتان پیدا نکرده اید، سعی کنید یک بالش زیر زانوهای خود قرار دهید. این بیشتر به تسکین درد در ستون فقرات شما کمک می کند و ممکن است از غلتیدن بدن شما در تلاش برای کاهش فشار جلوگیری کند.

مطمئن نیستید چه بالشی بخرید؟ صاف دراز بکشید و از یک دوست بخواهید فاصله بین زانوهای شما و زمین و شاید حتی قسمت پایین کمر و کف را بررسی کند. بالشی که می خواهید بخرید باید تماماً از منحنی های طبیعی بدن حمایت کند، بنابراین ممکن است. حتی می توانید دو بالش صاف روی هم قرار دهید، اگرچه این کار برای قسمت پایین کمر توصیه نمی شود.

4. دست ها و پاهای خود را باز کنید

به پشت خوابیدن به این معنا نیست که باید دستان خود را برای همیشه در کنار خود و پاها را برای همیشه صاف نگه دارید. در واقع، سفت نگه داشتن ماهیچه ها در طول شب احتمالاً غیر منطقی است.

با باز کردن بازوها و پاها، وزن خود را به گونه‌ای تقسیم ‌کنید که فشاری روی مفاصل شما ایجاد نشود.

  • قبل از رفتن به رختخواب حرکات کششی را امتحان کنید.
  • روتین آرام یوگا را تمرین کنید.
  • باسن خود را شل کنید تا ارتفاع  بدنتان را از تشک کمتر کند

5. یک قلعه بالشی بسازید تا به بدنتان مرزها را یادآوری کند

قبلا این راه حل را ارائه می دادند که یک توپ تنیس را در کنار لباس خواب خود بدوزید تا «به آرامی» به بدن خود یادآوری کنید که غلت نخورد – لطفاً این کار را نکنید. این توصیه قبلاً برای افرادی بود که نباید به پشت بخوابند.

در عوض، سعی کنید بالش‌ها را به دو طرف خود اضافه کنید. اگر یک تخت مشترک دارید، داشتن مرزی با بالش ،یادآور خوبی برای شریک زندگیتان است که به او بفهمانید زمان خواب، زمان خودتان است.

کلام آخر

اگر مشکلات خواب کیفیت زندگی شما را کم کرده است و آشفتگی های شما را زیاد کرده دیگر نگران نباشید ما در کنار شما هستیم. در مرکز خواب اورا اسلیپ همراه با دکتر فریبا معینی پور یکی از بهترین پزشکان متخصص خواب در ایران اماده حل مشکلات خواب شما هستیم. بیشتر مراجعان ما نگران درمان های نادرست و دردناک هستند اما در مرکز ما درمان آپنه خواب و درمان خروپف با روش های جدید و بدون درد و با استفاده از دیوایس دهانی انجام می شود.

برای دریافت نوبت و مشاوره تلفنی با ما تماس بگیرید

منبع : healthline

بیشتر بخوانید :

روش درست خوابیدن برای جلوگیری از چروک صورت

بهترین وضعیت خوابیدن چیست و کدام سمت بهتر است